Bakan Uraloğlu'ndan Müjde: 2,5 Saatlik Yolculuk Artık 18 Dakika!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Çeşmeli-Kızkalesi Otoyolu'nun tamamlanmasıyla yıllık 2,2 milyar lira tasarruf edileceğini duyurdu. Bu miktarın 1,9 milyar lirası zaman tasarrufundan, 300 milyonu ise akaryakıttan elde edilecek.

Bakan Uraloğlu'ndan Müjde: 2,5 Saatlik Yolculuk Artık 18 Dakika!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Çeşmeli-Kızkalesi Otoyolu Projesi'nin Finansal Kapanış Töreni'nde önemli açıklamalar yaptı. Uraloğlu, konuşmasında, Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu'ndaki devam eden inşaat çalışmalarını kısa süre önce yerinde denetlediklerini ifade etti.

Bu otoyolun, Marmara'dan Doğu Anadolu'ya, Ege'den Karadeniz'e, Akdeniz'den Kafkaslar'a açılan kara yolu hatları arasında kritik bir bağlantı oluşturduğuna dikkat çeken Uraloğlu, "Geçtiğimiz hafta, 122 kilometre uzunluğundaki Antalya-Alanya Otoyolu'nun inşaatına başladık. Bu otoyol, ilerleyen yıllarda yapılması planlanan Denizli-Burdur ve Burdur-Antalya otoyollarıyla birlikte İzmir, İstanbul ve Avrupa sınırlarına kadar uzanan kesintisiz bir yol ağına entegre olacak. Hem Antalya-Alanya Otoyolu hem de Çeşmeli-Kızkalesi Otoyolu ile yaklaşık 4,1 milyar dolarlık bir yatırımı hayata geçiriyoruz." şeklinde konuştu.

Uraloğlu, bu projeleri kamu-özel iş birliği modeli ile yürüttüklerini ve uluslararası rekabete açık ihaleler oluşturarak ülkeye döviz kazandırdıklarını belirtti. Ayrıca, inşaat sürecinde kamu kaynakları kullanılmadan, özel sektör imkanları ve finans desteği ile yatırımların daha hızlı tamamlandığını anlattı.

Mersin'in yer altı kaynakları, tarihsel ve kültürel zenginlikleri, muhteşem doğası ve yerel etkinlikleri ile olağanüstü bir turizm ve kültür potansiyeline sahip olduğunu vurgulayan Uraloğlu, şu ifadeleri kullandı:

"Akkuyu Nükleer Santrali, ülkemizin ikinci en büyük modern limanı, serbest bölgesi ve Çukurova Bölgesel Havalimanı ile Mersin, ulaşım, enerji ve ticaretin öncü merkezlerinden biri olma yolunda hızla ilerliyor. Bu potansiyeli daha da geliştirmek için ulaşım altyapısının güçlendirilmesi son derece önemlidir. İşte bu bağlamda, Çeşmeli-Kızkalesi Otoyolu Projemiz devreye giriyor. 41 kilometre uzunluğunda, 3 gidiş ve 3 geliş olacak şekilde toplam 6 şeritli ana yol ve 11 kilometre boyunca 2 gidiş ve 2 geliş şeklinde toplam 4 şeritli bağlantı yollarıyla, 52 kilometrelik bu otoyol, transit, yüksek standart, konforlu ve güvenli bir ulaşım seçeneği sunmaktadır."

"KESİNTİSİZ TRAFİK AKIŞI SAĞLAYACAĞIZ"

Uraloğlu, projenin Mersin-Adana-Gaziantep Otoyolu'nun Çeşmeli Kavşağı'ndan başlayarak batı yönünde Çeşmeli, Kargıpınarı, Elvanlı, Tömük, Arpaçbahşiş, Kargıcak, Koyuncu ve Kocahasanlı yerleşim alanlarının kuzeyinden geçtiğini, Lemas Deresi'nde viyadük ile devam ederek, Mersin-Antalya D-400 devlet yoluna paralel ilerlediğini ve Kızkalesi Kavşağı'nda devlet yoluna bağlanarak sona erdiğini aktardı.

Proje çerçevesinde, toplamda 6 kavşak, 10 bin 116 metre uzunluğunda 7 tünel, 1647 metre uzunluğunda 5 viyadük, 2 bin 251 metre uzunluğunda 33 köprü ve üst geçit, 34 alt geçit, 74 menfez, 2 otoyol hizmet merkezi, 1 bakım işletme merkezi ve 1 tünel işletme merkezi inşa edeceklerini bildirdi.

Uraloğlu, yaz aylarında Mersin’in eşsiz sahillerine ve tarihi turistik değerlerine akın eden yerli ve yabancı turistlerin yol açtığı yoğun trafik sıkışıklığının geçmişte kalacağını belirtti. Bu otoyol sayesinde, 2,5 saat süren yorucu yolculukların sadece 18 dakikaya düşeceğini belirterek, Mersin’e ulaşmanın daha keyifli hal alacağını ifade etti. Uraloğlu, şu noktaya da değindi:

"Otoyol tamamlandığında, zamandan yıllık 1,9 milyar lira, akaryakıttan ise 300 milyon lira tasarruf elde edeceğiz. Araçların doğaya zarar veren karbon emisyonlarını 17 bin ton azaltarak çevre koruma çabalarına katkı sağlayacağız. Bunun yanı sıra, Çukurova Havalimanı'na daha kolay erişim sağlanacak ve bu da yerli ve yabancı turistlerin Mersin'e ulaşımını hızlandıracak. Böylece, turizm yatırımları ve gelirlerini artırarak bölge ekonomisine önemli katkılar sunacağız."

"DOĞRU ZAMANDA, ÜLKEMİZE YATIRIM YAPIYORUZ"

Uraloğlu, kamu-özel iş birliğinin sadece bir inşaat modeli değil, aynı zamanda etkili bir finansman modeli olduğunu belirtti. Yüksek sermaye gerektiren projelerin gerçekleştirilmesinde, kamu kaynakları kullanılmadan özel sektör imkanları ve finansmanıyla etkin sonuçlar alındığını sözlerine ekledi.

Uluslararası finansal kuruluşların projelere kredi verme taahhüdünün, o ülkenin istikrarına ve ekonomik güvenilirliğine işaret ettiğini vurgulayan Uraloğlu, şunları söyledi:

"Kamu-özel iş birliği ile hayata geçirilen bu projemizde, görevli firmalarımız Kolin İnşaat ve Koloğlu Holding, kredi alma çalışmalarının son aşamasına ulaştığını bildiriyor. Yaklaşık 1 milyar 263 milyon avroluk yatırım bedeli olan bu otoyol kesiminin yüzde 30'u yani 379 milyon avrosu öz sermaye ile karşılanacak, geri kalan yüzde 70'i ise 884 milyon avro banka kredisi ile temin edilecek. Kredi sağlayanlar arasında Britanya ve Almanya merkezli 8 farklı finans kuruluşu yer almakta. Bugüne kadar kamu-özel iş birliği modeli ile yat limanları, havalimanları, otoyollar ve tüneller gibi birçok alanda yaklaşık 70 proje hayata geçirdik. Bu projeler sınırlarında bugünün şartlarında toplam 51 milyar dolarlık yatırım gerçekleştirdik. Eğer bu projeleri bugün gerçekleştirseniz, maliyetleri 87 milyar dolara kadar çıkacaktı. Biz doğru zamanda, doğru işler yapmaya kararlıyız."

"PROJE SAĞLAM BİR FİNANSAL YAPIYA SAHİP"

Karayolları Genel Müdürü Ahmet Gülşen de otoyol projesinin yalnızca Mersin ve çevresi için değil, tüm Akdeniz Bölgesi için kritik bir yatırım olarak nitelendirileceğini ifade etti. Bu projenin bölgenin ulaşım kapasitesine önemli katkılarda bulunacağını vurguladı.

Otoyolun yapım sürecinin kararlılıkla sürdüğünü ve finansmanının güçlü bir sermaye yapısı ve yerli ile yabancı finans kuruluşlarının desteğiyle güvence altına alındığını belirten Gülşen, "Kredi temini tamamlanan proje, sağlam bir mali yapıya kavuşmuş gözüküyor." sözlerini kullandı.

Konuşmaların ardından projeye finansman sağlayan kuruluşlar arasında sözleşmeler imzalandı.