BMW M3 CS Touring ile Hız Tutkunları İçin Yeni Pist Rekoru!

BMW M departmanının en yeni ve pratik üyesi BMW M3 CS Touring, Nürburgring-Nordschleife'de 7:29.490 dakikalık tur süresiyle tüm zamanların en süratli station wagon'u unvanını elde etti. 550 beygir gücündeki bu özel otomobil, yarış pisti teknolojisini günlük sürüş konforu ile harmanlayarak "tek otomobil çözümü" anlayışını zirveye taşıyor ve standart M3 Touring'e yaklaşık 6 saniye fark atıyor.

BMW M3 CS Touring ile Hız Tutkunları İçin Yeni Pist Rekoru!

BARAN BEKİ

BMW M GmbH, "Yeşil Cehennem" olarak adlandırılan efsanevi Nürburgring pistindeki üstünlüğünü bir kez daha gözler önüne serdi. Markanın ilk kez ürettiği BMW M3 CS Touring, pistin 20.823 kilometrelik zorlu versiyonunda elde ettiği olağanüstü tur zamanı ile hem sürüş tutkunlarını hem de ailevi kullanıma uygun bir araç arayanları kendine çekmeyi başardı. Bu rekor, BMW'nin M serisindeki başarı halkasına bir yenisini eklerken, bir station wagon'un ne denli dinamik olabileceğini de vurguluyor.

bmw-m3-cs-touring-rekor.jpg

REKORUN ZAMANLAMASI: 7:29.490 DAKİKA!

BMW M geliştirme mühendisi ve deneyimli pilot Jörg Weidinger tarafından kullanılan BMW M3 CS Touring, 7 buçuk dakikalık psikolojik eşiği geçmeyi başardı. Elde edilen 7:29.490 dakikalık resmi süre, bir önceki rekorun sahibi olan ve 20227:35.060'lık derecesi ile adından söz ettiren standart BMW M3 Touring modelinin rekorunu adeta alt üst etti. Bu, yaklaşık olarak 6 saniyelik büyük bir gelişmeyi ortaya koyuyor.

Daha da ilginç olanı, M3 CS Touring'in sedan versiyonu BMW M3 CS'in 7:28.760'lık zamanına yalnızca bir saniye daha yavaş kalması. Bu durum, Touring modelinin getirdiği ek ağırlığa ve farklı aerodinamik yapıya rağmen performansta neredeyse bir kayba uğramadığını gözler önüne seriyor.

bmw-m3-cs-touring-rekor-kirdi.jpg

GÜNLÜK KULLANIM VE PİST PERFORMANSI BİR ARADA

BMW M GmbH CEO'su Franciscus van Meel, ulaşılan başarılı sonuç hakkında yaptığı açıklamada, "BMW M3 CS Touring'in başlangıçtan itibaren dinamizmde yeni bir standart oluşturacağı belliydi. 7:30 dakikanın altındaki bu süre, bu konseptin yarış DNA'sını günlük kullanım ile ne kadar efektif bir şekilde harmanladığını etkileyici bir biçimde gösteriyor," şeklinde görüş belirtti.

Bu model, BMW'nin "One Car Solution" (Tek Otomobil Çözümü) felsefesinin en somut yansımasıdır. Bir yandan 500 litreden 1,510 litreye kadar genişleyebilen bagaj hacmi ile aileler için pratik bir kullanım sunarken, diğer yandan pistte süper spor otomobiller ile rekabet edebilecek bir performans gösteriyor.

bmw-m3-cs-touring-arka-tasarim.jpg

KAPUTUN ALTINDAKİ CANAVAR: TEKNİK ÖZELLİKLER

BMW M3 CS Touring'in motor kısmında, M4 CSL'den tanıdık, özel olarak ayarlanmış bir sıralı altı silindire yer veriliyor. Bu motor, 405 kW (550 hp) güç üreterek otomobilin performansını bambaşka boyutlara taşıyor.

  • 0-100 km/s hızlanmasını yalnızca 3.5 saniyede tamamlayan otomobilin azami hızı ise 300 km/s olarak sınırlı tutulmuş.

  • Güç, sekiz ileri M Steptronic şanzıman ve M xDrive dört çeker sistemi aracılığıyla yola aktarılıyor.

  • Özel olarak ayar yapılmış şasi, M Dinamik Modu ve DSC denge kontrol sistemi, otomobilin pistteki sınırlarını zorlamak için optimize edilmiştir.

  • Standart olarak sunulan M Kompozit frenler etkili bir yavaşlama sağlarken, opsiyonel olarak M Karbon-seramik fren sistemi tercih edilebilir.

bmw-m3-cs-touring-nordschleife-pist.jpg

BMW M VE 'YEŞİL CEHENNEM': BİR BAŞARI ÖYKÜSÜ

Nürburgring, BMW M için sadece bir deneme alanı değil, aynı zamanda markanın kalbi konumunda. M3 ve M4 serisinin en yeni modelleri, pist üzerindeki farklı kategorilerde rekorları ellerinde tutuyor. BMW M4 CSL (7:18.137), BMW M4 CS (7:21.989) ve BMW M3 CS (7:28.760) gibi araçların ardından, M3 CS Touring rekoru, markanın pistteki mühendislik becerilerini ve başarı geleneğini bir kez daha ortaya koymaktadır.