Ordu, Yerel Kalkınmanın Merkezi Olma Yolunda Büyüyor!
Türkiye’nin Kahramanları Projesi, yerel üretimi destekleyerek ticaretin güçlenmesini hedefliyor. Projenin 12. il buluşması Ordu’da yapıldı.

Türkiye'nin pek çok bölgesinde üreticilere yönelik iş geliştirme eğitimlerinin sağlandığı ve onları alım heyetleriyle bir araya getiren "Türkiye’nin Kahramanları" projesi, Ordu’daki yerel üreticileri büyük alıcılarla buluşturdu.
Güvenilir Ürün Platformu tarafından hayata geçirilen bu projeyle, yerel üretimin desteklenmesi ve ticaretin geliştirilmesi hedefleniyor. Türkiye'nin Kahramanları projesi, son 2.5 yıllık süreçte 5000 üreticiye ulaşmayı başardı. Projenin 12. toplantısı ise Ordu’da gerçekleştirildi. Ordu Büyükşehir Belediyesi, ORKENT, Ordu Ticaret ve Sanayi Odası, Gıda Perakendecileri Derneği, TURYİD, TÜRES ve PERDER gibi pek çok destekçi kuruluş, bu etkinliğin hayata geçmesine katkıda bulundu. Ordu'da yapılan buluşmada ayrıca iş geliştirme ve e-ticaret üzerine eğitimler verildi.
Etkinliğin açılışına katılanlar arasında Ordu Valisi Muammer Erol, Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. M. Hilmi Güler, Ordu Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Adil Levent Karlıbel, GPD Yönetim Kurulu Başkanı Alp Önder Özpamukçu, Hepsiburada Kıdemli Kurumsal İlişkiler Müdürü Sinem Süllü ve Güvenilir Ürün Platformu Başkanı Celal Toprak yer aldı.
Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. M. Hilmi Güler açılışta yaptığı konuşmasında, “Bizim amacımız, düşünen, üreten ve rekabet eden bir Ordu yaratmak. Öncelikle düşünmeyi ve durumu değerlendirmeyi öğrenmeliyiz. Etrafımızda sayısız bitki var; ancak çoğunun ne olduğunu bilmiyoruz. Sorulduğunda Kaldirik, Hoşkıran, Melevcen gibi terimlerden bahsediyoruz. Fakat bunları ticari bir değere dönüştüremiyoruz.
Ordulu kadınlarla yaptığım görüşmelerde, hemen hepimiz için en bilinen yemek pancar çorbası. Bu kadar verimli kaynaklara sahip bir bölgede, “Ne yapalım?” sorusuna yanıt arıyoruz. Fındık üzerine yoğunlaşmaya başladık. Dünyada en fazla fındık üreten şehir biziz. Ancak burada fiyatı belirleme gücümüz yok. Bunu aşmaya çalışıyoruz, fındığı kabuklu satmaktansa kırıyor, kavuruyor ve ezme haline getiriyoruz. Daha önce yakılan fındık kabuğundan şimdi aktif karbon fabrikası kurduk; kabuktan yüzlerce ürün elde ediliyor. Fındığın zarını atıyorduk ama şimdi içindeki antioksidanlar, mineraller ve diğer besinleri değerlendiriyoruz. Fındığı fındık olarak sunduğumuzda 2 milyar dolara kadar varırken, çikolata haline getirdiğimizde bu rakam 8 milyar dolara çıkar. Ancak bu süreçte kazancı başkaları elde ediyor. Geçmişte kadın kooperatifi yoktu ama şimdi burada 19 tane kadın kooperatifi kurduk ve üretim yapmaya başladılar. Coğrafi işaretli ürünler üzerinde çalışmalarımıza devam ediyoruz.
Bir şeyleri ateşlemek gerekiyordu; karanlıktan şikayet etmeye çalışmak yerine bir mum yakmak gerekli. Ama biz, mumu yakmak yerine maalesef şikayet etmeye ve bahaneler üretmeye odaklandık. Bu durumun çözümleri ise çok açık; plan, program ve koordinasyon” ifadelerini kullandı.
Perakende sektörünün yereli destekleme konusundaki katkılarını vurgulayan GPD Yönetim Kurulu Başkanı Alp Önder Özpamukçu, “Ekonomimizin güçlenmesi, milletimizin refahı ve ülkemizin uluslararası arenada rekabet gücünün artırılması tamamen üretime bağlı. Üretimimizi artırıp sürdürülebilir hale getirebildiğimiz sürece, ekonomik başarımız da o kadar sağlam olacak. Yerel ve bölgesel üreticilerimizin katkısı burada son derece değerlidir. Türkiye'nin Kahramanları projesinde hedefimiz, yerel ve bölgesel üretimi desteklemek, rekabet gücünü artırmak ve ekonomik katkıyı güçlendirmektir. Bu gelişimi desteklemek için dernek olarak tüm üye kuruluşlarımızla birlikte çalışıyoruz” dedi.
Hepsiburada Kıdemli Kurumsal İlişkiler Müdürü Sinem Süllü de, “Her şehirde üreticilerimizle buluşmak bize ilham veriyor. Ordu’daki üreticilerimizin azmi ve çabası, geleceğe olan inancımızı pekiştiriyor ve kalkınma yolculuğumuzun en güçlü temellerini atıyor. Ticaret Bakanlığı verilerine göre 2024 yılında Türkiye genelinde 600.800 işletme e-ticaret faaliyetinde bulunacak. Perakende e-ticaret işlem sayısı, bir önceki yıla göre %10,1 artarak 1 milyar 850 milyon olarak öngörülmekte. E-ticaretin bu denli genişlemesinin en büyük etkenleri elbette yerel üreticilerimizdir. Türkiye'nin e-ticaret altyapısını şekillendiren öncü firmalar arasında yer alıyoruz ve siz değerli üreticilere teknoloji, lojistik, ödeme çözümleri ve pazarlama desteği sunan entegre bir sistemle hizmet veriyoruz” şeklinde açıklamalarda bulundu. Açılışın ardından, büyük alıcılardan oluşan heyet, stantları gezip yerel üreticilerle tanışarak ürünler hakkında bilgi aldı.